Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyjście liniowe (na wzmacniacz) w radiu STREAM MP3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyjście liniowe (na wzmacniacz) w radiu STREAM MP3

    Zamieszczone przez LUKI
    zajebisty kolor felg :!:
    To prawda. Sam bym takie wrzucił na lato...

  • #2
    Wyjście liniowe (na wzmacniacz) w radiu STREAM MP3

    Witam serdecznie. Jeżdżę Octavią 2 z czerwca 2007. Pytanie brzmi, czy w w/w sprzęcie jest wyjście na wzmacniacz? Z tego co widzę na schemacie z nalepki, to sygnał by się najprawdopodobniej znalazł, ale skąd wziąć masę? Czy ten pin ze znaczkiem masy/uziomu się nada dla sygnału audio? Jakby nie było jest to główna masa biorąca udział w zasilaniu radia.
    Druga kwestia to odblokowanie tego sprzętu. Wyjąłem na dłużej z auta i się teraz czepia
    Załączone pliki
    105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
    Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

    Komentarz


    • #3
      drRichie, Stream nie ma wyjścia na wzmacniacz. Uprzedzając pytanie o wzmacniacz fabryczny ( Sound System ) to jest on podłączony pod wyjście głośnikowe.

      Co do kodu to teoretycznie radio nie powinno o niego prosić jeśli jest wkładane do auta w którym już działało ( pamięta VIN ). Jeśli pyta, to albo coś było z nim kombinowane ( co sugeruje uszkodzona naklejka z numerem SKZ - bez tego teoretycznie nie da się dostać do elektroniki ) albo jest w jakiś sposób uszkodzone i nie rozpoznaje VIN-u auta.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Skoro nie ma wyjścia to ciekawią mnie te 2 piny oznaczone jako CAN/L i CAN/H :/

        Co do naklejki, to sam ją "uszkodziłem", bo kiedyś tak czyściłem soczewkę.

        Radio kiedyś po wizycie w autoryzowanym salonie też się zblokowało, ale podjechałem do nich i od ręki je uruchomili.
        Obecnie radio mam wyjęte i jak je podpinałem na stole "na krótko" celem poszukiwania tego i owego, to zaraz po odpaleniu wyświetliło komunikat o zablokowaniu.
        Może po włożeniu do instalacji samochodowej i "skonsultowaniu" się z nią blokada zniknie?

        Teraz mam auto u blacharza po kontakcie z jeleniem, więc nie mam jak sprawdzić
        105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
        Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

        Komentarz


        • #5
          drRichie, CAN L/H to magistrala danych. Jak podłączasz "na stole" to radio nie ma kontaktu z autem ( właśnie po CAN ) i dlatego się blokuje. Po włożeniu do twojego auta powinno ruszyć.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Jak chcesz zrobic wyjscie to musisz uzyc konwertera sygnalu glosnikowego do RCA, koszt ok 40 zl. Ja mam podpiety taki konwerter w obecnym aucie i sprawdza sie elegancko.
            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
            www.nawmar.pl

            Komentarz


            • #7
              Tak teraz na chłodno to kalkuluję i masz rację. Przepraszam za zawracanie głowy.
              Pozostaje wyciągnąć sygnał liniowy sprzed końcówki mocy, którą podrzucam w załączniku.
              Pomierzyłem przejścia między nią a wyjściami i oznaczyłem na rysunku, który pin jest który.
              Pozostaje kwestia, które piny są odpowiedzialne za wejście sygnałów liniowych dla konkretnych kanałów oraz ich mas.
              Załączone pliki
              105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
              Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

              Komentarz


              • #8
                Mozez tez wyprowadzic wyjscie sprzed koncowki mocy. Ja podalem latwiejsze rozwiazanie
                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                www.nawmar.pl

                Komentarz


                • #9
                  oto i sam układ scalony / końcówka mocy

                  [ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 23:26 ]
                  Słyszałem i myślałem o takim konwerterze, ale:
                  - jakby nie było jest on obarczony szumami z końcówki mocy / wzmacniacza w radiu
                  - kosztuje 40zł
                  - wyciągnięcie sygnału liniowego to koszt max 10zł i 15 minut z lutownicą w ręku.
                  Fotki, które wkleiłem zrobiłem przed chwilką, rozebranie radia - też chwilunia.

                  Tylko które piny mają w sobie sygnał liniowy ;(
                  Załączone pliki
                  105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                  Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                  Komentarz


                  • #10
                    drRichie,


                    pin 11 LF
                    pin 12 LR
                    pin 13 masa sygnałowa ( wejściowa )
                    pin 14 RR
                    pin 15 RF

                    Oczywiście wyjście z tych pinów trzeba odseparować minimum szeregowym kondensatorem ( 0,22uF ).

                    Jednak jeśli to wyjście ma być wyjściem z prawdziwego zdarzenia to trzeba dołożyć dodatkowy układ separujący tak, by uzyskać jak najniższą impedancję wyjściową i odpowiedni dla wzmacniacza poziom sygnału ( 1-2 Vpp ). Pozwoli to na maksymalne wyeliminowanie zewnętrznych zakłóceń, których w nowych autach nie brakuje.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      Pięknie dziękuję. Znalazłem schemat tego scalaka.
                      HTTP 301 This page has been moved

                      Przeraża mnie nieco separowanie tego sygnału...
                      105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                      Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez drRichie
                        ...
                        Przeraża mnie nieco separowanie tego sygnału...
                        Aż tak źle nie jest. Tak naprawdę największym problemem jest to, że brakuje symetrycznego zasilania ( np. +/- 12V ) było by mniej elementów i lepszy "wypas". A tak trzeba by wrzucić po jednym operacyjnym na każdy kanał i zasilić je z jakiegoś stabilizatora ( min. 9V ) i zrobić na rezystorach napięcie odniesienia ( Uzas/2 ), co oczywiście też nie jest jakimś wielkim problemem.

                        Kiedyś nawet zastanawiałem się, żeby dać zasilanie bateryjne ( np. 2 x po 4 paluszki, czyli +/- 6V ). Wtedy separacja i "czystość" zasilania jest na super poziomie, a jak by wziął jakieś dobre wzmacniacze np. TL072 to pobór prądu w czasie pracy byłby na poziomie 3-5 mA czyli baterie starczały by pewnie na jakieś pół roku.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #13
                          a nie ma jakiegoś układu podobnego do stabilizatora napięcia, który by dawał symetryczne napięcie? Wpięłoby się go "na sępa" w układ zasilania radia i by był.
                          105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                          Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                          Komentarz


                          • #14
                            drRichie, są takie układy. Ale są to zazwyczaj przetwornice z dławikami więc dostajesz dodatkowe zakłócenia ( przetwornice pracują na kilkunastu/kilkudziesięciu kHz ) i nagle okazuje się, że niby wszystko jest OK a nic nie gra . Jeśli już to poszedł bym jednak w zasilanie niesymetryczne z dzielnikiem rezystorowym na dodatnim wejściu układów wzmacniacza. Stabilizator 7809 w małej obudowie i jazda, przy jakiś 10mA sumarycznego poboru prądu to nie trzeba nawet radiatora...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz


                            • #15
                              chyba rzucę monetą i wybiorę wyjście z sytuacji... Na końcu się wnerwię i zapodam redukcję do radia na 2x 1DIN, z czego w górne wsadzę nieśmiganego Blaupunkta Valencia MP34 (ma wszystkie potrzebne wyjścia) a w dolne jeszcze jedną redukcję pod Unidena 520XL. Tyle, że polubiłem komfort korzystania z tego radia a nie jakieś tam mikrogałki od głośności itp.
                              105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                              Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                              Komentarz


                              • #16
                                drRichie, komfort może inny, ale jakość odsłuchu bez porównania.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  To powiadasz, że ten Stream (nie mówię o jakości dźwięku z dorobionego wyjścia liniowego), to jednym słowem kicha w stosunku do BP Valencia?

                                  [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 11:31 ]
                                  Jeszcze jedna kwestia: w Streamie jest dość specyficznie zakończony kabel antenowy. Co zrobić aby go chamsko ni ucinać i żeby podpasował TANIM KOSZTEM do Blaupunkta?

                                  znalazłem Link
                                  105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                                  Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    drRichie, Stream gra naprawdę średnio ( i to raczej dolna część tego średnio ), np. radia z OIIFL Swing czy Bolero grają dużo lepiej a to też raczej średnio-dolna półka. Praktycznie większość firmowych ( w sensie nie fabrycznych ) sprzętów ze środka oferty poszczególnych firm zagra lepiej. A jeśli porównać sprzęt w podobnej cenie co radio fabryczne ( ok. 1500 pln ) to już przepaść.

                                    Kabelek znalazłeś taki jak trzeba...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zatem podjąłem decyzję. Stream mp3 wylatuje i wstawiam w jego miejsce Blaupunkta Valencia MP34. Zapodam redukcję/ramkę na 2x 1DIN. W górne gniazdo wjeżdża Blaupunkt, a w dolne jeszcze jedna redukcja i Uniden 520XL.
                                      Widzę kolego Kowal, że znasz Octavię na pamięć, więc od razu spytam czy jest dużo roboty w przeciśnięciu przez gródź 2 przewodów od akumulatora do wzmacniacza, który wyląduje w bagażniku. Pierwszy przewód ma mieć 10mm2, a drugi do masy max 6mm2.
                                      Liczę na podpowiedź. Coś mi mówi, że będę musiał wyjąć akumulator i półkę pod niego, następnie przeciskać się jakimś drutem (pilotem).
                                      105PS - niby mało, ale swoje i tak zrobi
                                      Prawie 280.000 km i z silnikiem święty spokój - zero podbierania oleju.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez drRichie
                                        ... Coś mi mówi, że będę musiał wyjąć akumulator i półkę pod niego, następnie przeciskać się jakimś drutem (pilotem).
                                        No to coś Ci bardzo dobrze mówi, bo tak trzeba zrobić + zdjąć osłony/plastiki nad nogami kierowcy. Jest tam taki duży gumowy przelot, przez który wchodzą do kabiny wszystkie wiązki. Tylko ostrożnie z tym drutem, bo tam jest trochę tego przewodowego "spaghetti" i trzeba uważać żeby nic nie uszkodzić.
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X